COMENCEM
EL 1r DIA
DEL 3r TRIMESTRE SENSE NORMALITAT!
A LES 9 NO ENTREM ELS XIQUETS I
XIQUETES A L'ESCOLA!!!
Benvolgudes
famílies:
Des de la Junta de
l'Ampa i amb el suports de la majoria dels pares i mares que van participar a
la xerrada de dissabte passat, proposem la següent acció:
El primer dia
d'escola del 3r trimestre, el dimarts dia 22 d'abril, just tornant de Setmana
Santa, les famílies: mares, pares i alumnes, a les 9 del matí, ens quedarem a
la porta de l'escola i no entrarem fins
mitja hora més tard.
Des del MUCE de les terres de l’Ebre, al qual dóna suport
la nostra AMPA i el nostre Claustre, pensem que solament si mantenim les nostres protestes en el temps aconseguirem
canviar les polítiques de retallades dels actuals governs i les noves lleis
educatives aprovades.
[+/-] Veure / Ocultar
El poder de les famílies per canviar l’actual situació és
més gran del que ens pensem i només cal mobilitzar-nos
per aconseguir-ho. Mesures com els dimecres grocs, denunciar les baixes no
cobertes del professorat o participar al 1r dia sense normalitat de cada
trimestre són mesures senzilles per mostrar el nostre malestar.
El pitjor que podem fer és callar i quedar-nos resignats
a casa.
Per tot això us proposem una mesura que ja s’ha fet a
diversos centres de les terres de l’Ebre al 1r i 2n trimestre i que ha
demostrat la seua efectivitat.
Les famílies heu d’estar informades de tot el que està
passant a l’educació pública, per això us resumim en
10 punts els principals aspectes que afecten a l’educació dels vostres
fills/es:
1) Els nostres governants redueixen pressupostos en serveis bàsics com
l’educació, mentre donen enormes quantitats de diners al sector bancari que ha
contribuït a fer gran la crisi que ens afecta. ELS DINERS PÚBLICS, PER ALS SERVEIS PÚBLICS!
2) En una situació de crisi, on moltes famílies hem vist reduïts els
nostres ingressos, augmenten els preus del material escolar, les taxes de les
llars d’infants, la FP, i la universitat. S’han reduït les beques de menjador,
transport i llibres de text. S’ha suprimit la subvenció del projecte de
reutilització de llibres de text. S’han eliminat les subvencions a les AMPES
per abaratir les activitats extraescolars i s’ha reduït el pressupost per a les
despeses de funcionament dels centres. ESTUDIAR
AVUI EN DIA JA NO ÉS UN DRET, S’HA CONVERTIT EN UN PRIVILEGI!
3) En els darrers anys s’ha reduït el nombre de mestres i professors a les
escoles i instituts, mentre el nombre d’alumnes no ha parat d’augmentar, la
qual cosa suposa: més alumnes per aula, menys reforços, menys desdoblaments de
grups... . Per altra banda, han
augmentat els dies per cobrir les baixes del professorat amb substituts, la
qual cosa afecta als cursos sense mestre i indirectament, suposa una pèrdua
d’hores de reforç important. AQUESTS
FETS AFECTEN DIRECTAMENT A LA QUALITAT DE L’EDUCACIÓ.
4) Igualment s’ha retallat la contractació de personal socioeducatiu i de
suport ( psicòlegs, auxiliars per alumnes amb necessitats, aules d’acollida per
alumnat nouvingut...). S’ESTAN CARREGANT
L’ESCOLA COMPRENSIVA, INTEGRADORA I QUE ANIVELLA LES DESIGUALTATS!
5) Mentre insinuen el mal funcionament dels serveis públics, promulguen
lleis (la LEC catalana, la LOMCE espanyola) que afavoreixen el creixement del
sector concertat a l’ensenyament, mentre no es comprometen a augmentar les
places públiques. Deixen la porta oberta a concertar escoles d’elit on es
separa l’alumnat per sexe, o les famílies més modestes no hi podran accedir ja que es paguen
“quotes” encobertes. No hi ha un
repartiment equilibrat de l’alumnat nouvingut entre les dues xarxes(el 85% està
a la pública i presenten més necessitats) . LES DUES XARXES EDUCATIVES, NO TENEN LES
MATEIXES OPORTUNITATS!
6) La LEC i la LOMCE minimitzen la participació dels claustres i els
consells escolars en la presa de decisions a les escoles i instituts. Les
direccions passen a ser part de l’administració i no representants de la
comunitat educativa. VOLEM UNA ESCOLA
MÉS DEMOCRÀTICA!
7) La LEC i la LOMCE parlen de
l’autofinançament dels centres educatius. Això vol dir que els centres hauran
de buscar finançament extern per complementar el pressupost que els dóna el
govern. DOTAR D’UN BON PRESSUPOST A LES
ESCOLES I INSTITUTS HA DE SER OBLIGACIÓ DE L’ADMINISTRACIÓ!
8) La LOMCE ha estat aprovada sense cap consens i sense escoltar la
comunitat educativa. És una llei ideològica (augmenta el pes de la religió i
elimina educació per la ciutadania), al servei de l’economia (disminueix les
àrees humanístiques i artístiques), centralista (unifica els continguts de les
àrees que ara decidim a Catalunya) i que maltracta la llengua catalana (el
català deixa de ser la llengua vehicular a l’ensenyament. A secundària passa a
ser assignatura d’especialitat). LA
LOMCE ÉS UNA LLEI PARTIDISTA I IDEOLÒGICA!
9) La LOMCE segrega l’alumnat de secundària des del 13 anys(Fa itineraris
per als estudiants amb més dificultats, sense possibilitat de tornar a
reincorporar-se. No tindran el títol de la ESO). No parla de “necessitats” de l’alumnat, sinó
de “problemes” de l’alumnat. Farà classificacions de centres en funció de
resultats, sense tenir en compte els centres amb entorns socials desfavorables.
LA LOMCE APARCA DE L’EDUCACIÓ, ALS
ALUMNES AMB MÉS DIFICULTATS!
10) Hi ha alternatives econòmiques i polítiques per canviar tot això. CANVIAR AQUESTA SITUACIÓ, ESTÀ A LES NOSTRES MANS!
Us esperem a tots el 22 d’abril!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada